top of page

מה בין שימור לתחלופת עובדים

מי מאיתנו לא נתקל בסיטואציות שעובדים נוטים, מהר יותר מבעבר, לדלג למקום העבודה הבא?

או בעובדים שבאים לעבודה ומבלים בה את מרבית זמנם אך לא נותנים לחברה אנרגיה, תשוקה ויצירתיות.

חברות רבות מגדול ועד קטן עסוקות בחיפוש אחר כלים להגברת המחויבות של עובדיהם.

מפתיע לגלות שכיום מרבית הכלים המוצעים בתחום זה, אינם מתמקדים בהכרח בחבילות תגמול אטרקטיביות (לא לטעות זהו גורם חשוב, אך לא הכי חשוב), אלא בראש ובראשונה בשיפור חווית העובד והגברת תחושת המשמעות וההזדהות עם מטרות החברה.

כדי למנוע אובדן של טאלנטים ולאפשר שימור של ידע, חברות פועלות להגדלת המעורבות של עובדיהם.

זאת משום שעובדים בעלי חווית מחוברות גבוהה מעניקים חיסכון משמעותי בעלויות, צמצום בהחלפת עובדים, הגברת הפריון ויצירת אווירת עבודה חיובית- כל אלו מאפשרים לחברה התמודדות טובה יותר בשוק תחרותי.

החלק הטריקי הוא כאשר חברות בוחרות לתת מענה לאתגר הזה באמצעות "חוכמת ההמונים", כלי חשוב ! אך דווקא כאן עשוי להוביל לכישלון, מדוע?

כי אי אפשר לעשות copy paste לתהליך הגברת מחויבות, האפקטיביות שלו מותנית בדיוק בכך שהתהליך חייב להיות ייחודי, אותנטי ותואם ל-DNA של העסק. אין מתכון אחד נכון לכלל החברות!


מהניסיון שצברנו פיתחנו 7 כללי מפתח להגברת מחויבות עובדים והגדלת תחושת המחוברות וכמובן שבכל חברה הכלים משתנים - אמרנו או לא אמרנו שאין copy paste.

התהליך יכול להתחיל גם כסדנת kick off לעבודת הנהלה, לליווי אישי למנהלים, לאפיון צרכי פיתוח ורווחת עובדים ואף לדיוק ערכי הליבה של הארגון.

אנחנו מעניקים לכם רשימת TO DO שבאמצעותה תשביחו את החוסן האנושי.


אז אפשר לחכות עם זה עד שיעזוב העובד הבא … או שאפשר להתחיל לעבוד על זה עכשיו.


נתיבים- מהלכים קטנים מובילים לשינוי גדול !


Recent Posts

See All

תפקוד עסקי בזמן מלחמה

מאז ה-7.10 כולנו חווים מציאות הזויה, המתמשכת ופוקדת את כולנו בלא מעט אתגרים אישיים ועסקיים. אז איך בכל זאת מייצרים תפקוד רציף ושגרת עבודה ? בואו נעשה קצת סדר בבלגן: תנועה - לא פחות מהצורך במסגרות לילד

אותנטיות בניהול

בשנים האחרונות הסביבה הארגונית הופכת ליותר דינמית, מורכבת ודורשת גמישות. הניהול המסורתי המבוסס על סגנון של פיקוד ושימוש בכוח הסמכות הפורמאלית, אינו מתאים יותר ואף עשוי לגרום לנזק- שכן ידוע שמערכות יחס

משהו לא עובד לי..

מכירים את תחושת הבטן שמשהו לא עובד לנו עד הסוף ? בואו רגע ננסה לצלול לתוך זה; הדבר הראשון שחשוב להבין זה שאם מלווה אותך תחושה כזו - חשוב להיות קשובים אליה ולא לבטל אותה אותה במיסוך של שלל תירוצים ( סו

bottom of page